Ce este parodontologia?

Parodontologia este ramura stomatologiei ce vizeaza diagnosticarea, profilaxia si tratamentul afectiunilor parodontiului, tesuturilor ce sustin dintele in os: gingie, os, ligament dento-alveolar, cement. Ele actioneaza ca un amortizor de socuri la folosirea dintilor in timpul masticatiei, muscarii si inghitirii.

Ce este boala parodontala (parodontita marginala) sau parodontoza de care multi dintre voi ati auzit?

Parodontita este o afectiune destul de comuna ,in care gingiile si structurile parodontale profunde se inflameaza. Culoarea de rosu  aprins al gingiilor ,umflarea acestora si sangerarea la periaj este raspunsul organismului  la anumite bacterii acumulate pe dinti. Parodontita netratata, poate duce la pierderea in timp a dintilor. In urma testului microbiologic pentru aflarea riscului de parodontita se poate stabili un tratament individualizat si eficient.  Desi este vorba de sistemul de aparare al organismului, aceste inflamatii, necontrolate, pot duce la distructia ligamentului parodontal, al osului de sustinere si in cele din urma la pierderea dintilor.

De ce este parodontologia importanta?

In multe feluri, gura poate fi văzuta ca o oglinda a starii generale de sanatatea organismului.  In special, starea parodontiului ne poate spune de multe ori mai mult decat pur și simplu ceea ce se întampla la nivel local cu gingiile noastre. Desi parodontita este întotdeauna determinata de acumularea de placa bacteriana pe dinti, exista si cazuri in care contribuie foarte mult si anumite boli sistemice ce pot slabii structurile de sustinere ale dintilor.  De asemenea, unele tulburari  grave, cum ar fi diabetul, sunt cunoscute a se arata în gură înainte de a fi evidente în orice alta parte a corpului. Persoanele care sufera de afectiuni parodontale sunt mai expuse  bolilor cardiace.

Parodontiul poate fi asemanat foarte mult cu fundatia unei case, deci inainte de a construi  orice, trebuie sa ne gandim la fundatie!

Stim cu totii ca este mai usor sa previi caderea dintilor, decat sa incerci sa rezolvi problema cand este prea tarziu. Asa ca medicii de DentalTours te asteapta pentru o discutie depre ce e de facut. Impreuna stabilim un tratament de specialitate care sa poata reduce riscurile acestei afectiuni.